Trender for pressemeldingen – se statistikk for 2021
I årsrapporten for 2021 har vi samlet statistikk fra brukerne av NTB Kommunikasjon, vår kommunikasjonsplattform.
Slik jobber kommunikatører med pressemeldinger
I årsrapporten kan du se resultater fra kommunikasjonsplattformen vår, NTB Kommunikasjon, i 2021.
Få innsikt i
- når kundene våre sendte ut pressemeldinger – både tidspunkt, dag og måned.
- hvilke pressemeldinger som ble mest lest.
- hvor mange pressemeldinger som ble sendt ut daglig.
Når bør du sende ut pressemeldinger?
Det finnes ikke ett svar på når pressemeldinger bør sendes ut, men årsrapporten vår kan gi deg en indikasjon på hvilke dager og tidspunkter andre kommunikatører sender ut pressemeldinger.
Andre vurderinger er hva annet som skjer i nyhetsbildet ved utsending, har redaksjonen en deadline du bør nå, og når er redaksjonen på jobb? Les flere vurderinger av tidspunkt for utsending av pressemeldingen her.
Haster det? Dersom nyhetspoenget er tidsbegrenset, bør pressemeldingen alltid sendes ut snarest.
Hva kjennetegner en pressemelding som blir mye lest?
Vi ser noen fellestrekk blant pressemeldingene som ble mest lest i 2021. Innholdet har stor allmenn interesse, og minst ett eller flere av nyhetskriteriene er oppfylt.
Det er viktig å presisere at det ikke alltid er et mål at pressemeldingen blir lest av så mange som mulig. Kanskje har du en spesiell bransje eller et geografisk område som målgruppen din. Vi kan hjelpe deg med å nå målene dine!
Vil du få lignende bloggartikler i innboksen din?
Spørsmål om pressemeldinger?
Send pressemeldinger med NTB Kommunikasjon
Les også

Sjekkliste for pressemeldinger – Slik skriver du en god pressemelding
Hvordan skrive en god pressemelding? I sjekklisten tar vi deg steg for steg gjennom elementene du må ha med i pressemeldingen.

Treffsikker kommunikasjon – bli oppdatert på nyheter i sanntid
For at kommunikasjonen din skal treffe, er det viktig å være oppdatert på nyheter knyttet til kjernesakene dine.

Tre kunder om pressemeldinger og kommunikasjon – del 1
Vi har spurt tre forskjellige virksomheter om hvordan de jobber med pressemeldinger og kommunikasjon. Alle sender pressemeldinger fra NTB Kommunikasjon. Bli inspirert av IKEA, Tekna og Opplysningskontoret for brød og korn.