Trender for pressemeldingen – se statistikk for 2022
I årsrapporten for 2022 har vi samlet statistikk fra kommunikasjonsplattformen vår, NTB Kommunikasjon.

Slik jobber kundene våre med pressemeldinger
I årsrapporten kan du se resultater fra kommunikasjonsplattformen vår.
Få innsikt i
- når kommunikatører sendte ut pressemeldinger i 2022 – både tidspunkt, dag og måned
- hvilke pressemeldinger som ble mest lest
- hvor mange pressemeldinger som ble sendt ut daglig
Last ned årsrapporten her >>
Hva kjennetegner en pressemelding som blir mye lest?
Det er noen fellestrekk blant pressemeldingene som ble mest lest i 2022: Innholdet har stor allmenn interesse, og minst ett eller flere av nyhetskriteriene er oppfylt. Noen av sakene har tidsbegrenset interesse, mens andre er aktuelle over tid – blant annet på grunn av synlighet ved Google-søk.
Det er ikke alltid et mål at pressemeldingen blir lest av så mange som mulig. Har du en spesifikk bransje eller et geografisk område som målgruppe? Vi kan hjelpe deg med å nå målene dine.
Når bør du sende ut pressemeldinger?
Det finnes ikke ett svar på når pressemeldinger bør sendes ut. Årsrapporten vår kan likevel gi deg en indikasjon på hvilke dager og tidspunkter kommunikatører sender ut pressemeldinger. Les flere vurderinger av tidspunkt for utsending av pressemeldingen her.
Haster det? Dersom nyhetspoenget er tidsbegrenset, bør pressemeldingen alltid sendes ut snarest.