Skriv for chat og chatbot – skap effektive, vennlige og hjelpsomme dialoger
Shutterstock / NTB

Skriv for chat og chatbot – skap effektive, vennlige og hjelpsomme dialoger

Dato
20. januar 2021
Sted
Videokurs
Klokkeslett
08:00—10:30
Pris
2500 kr
Påmelding
Hva kjennetegner en god dialog i chat og chatbot? Lær hvordan du kan kommunisere effektivt og gi den gode kunde- eller brukeropplevelsen.

Effektive dialoger sørger for at den du snakker med, får løst oppgaven eller problemet sitt på en behagelig måte, uten at det oppstår feil eller støy på veien. Etter dette kurset kommer du til å ha økt kunnskap om hva som kjennetegner en god chat-dialog, og hvordan du kan forbedre dine egne dialoger. Vi diskuterer ulike problemstillinger og jobber praktisk med oppgaver.

Vi ser nærmere på disse temaene:

  • Hva kjennetegner kommunikasjon i chat og chatbot?
  • Hvordan skaper vi helhet mellom chat og chatbot?
  • Hvordan kan vi samarbeide og være hjelpsomme i samtaler?
  • Hvordan skriver vi klart og forståelig?
  • Hvordan finner vi en passende tone?
  • Hvordan kan vi skrive om og forbedre standardsvar?

Målgruppe

Dette er kurset for deg som allerede skriver for chat eller chatbot, eller som ønsker kompetanse for å komme i gang.

Kursdetaljer

Tidspunkt: 20. januar kl. 09.00–11.30

Pris: 2500 kr

Sted: Videokurs

Kursholder: Andrea Othilie Rognan

Andrea har jobbet med språk, design og kommunikasjon i både offentlig og privat sektor. Hun har sertifiseringer innenfor brukersentrert designmetodikk og som AI-trener for ulike chatbot-teknologier.