Fotooppdrag: Sjøfartsdirektoratet

Fotooppdrag: Sjøfartsdirektoratet
Thomas Brun / NTB Kommunikasjon
Kunde: Sjøfartsdirektoratet
Produkter fra NTB:

Fotooppdrag fra NTB Kommunikasjon

Intervjuet er gjort med:

Kommunikasjonsrådgiver Helga Maria Sulen Sund

Publisert:

27. august 2020

Vi tok bildene til Sjøfartsdirektoratets viktige kampanje om båtsikkerhet. Se noen av bildene her og hvordan de blir brukt i kampanjen. Bli også med bak kameraet og se hvordan fotografen jobber.

Sjøfartsdirektoratet tok kontakt med NTB Kommunikasjon da de skulle i gang med en holdningskampanje og trengte varierte bilder av situasjoner på sjøen.

Kort om oppdraget: "Sjøfartsdirektoratet har som mål å redusere antall fritidsbåtulykker. Nå ser vi at det er flere og flere raske båter på sjøen, og vi ønsker å dele kampanjeinnhold som kan informere om farene knyttet til dette. Bildene skal brukes i sosiale medier og på våre nettsider".

På forhånd ble det laget en utfyllende liste med konkrete situasjoner som Sjøfartsdirektoratet ønsket bilder av. Sammen kom vi fram til gode løsninger der utfordrende situasjoner ble illustrert på en trygg måte. Det ble tatt hensyn til kundens målgruppe og ønsker om kjønn og alder for modellene. Bildene ble levert til avtalt tid og innenfor avtalt budsjett.

Fotograf og prosjektleder sto for all organisering og gjennomføring. Se bilder fra fotooppdraget under.

Vi er fornøyd med samarbeidet og bildene vi fikk levert av NTBs fotograf. Bildene blir en viktig del av kampanjen vi jobber med.

– Helga Maria Sulen Sund, kommunikasjonsrådgiver i Sjøfartsdirektoratet

Slik bruker kunden bildene
Til fotograferingen organiserte vi statister, leie av båter, båtførere, koordinering av illustrasjonsbilder med politiet og diverse tillatelser til fotograferingen. Det ble en morsom dag på sjøen!

– NTBs fotograf

Bilder fra leveransen

Vil du vite mer?