Trender for pressemeldingen – se statistikk for 2024

Trender for pressemeldingen – se statistikk for 2024
Maskot / NTB
Slik jobber kundene våre

I årsrapporten for 2024 har vi samlet statistikk fra kommunikasjonsplattformen vår, NTB Kommunikasjon.

Last ned trendrapporten

Slik jobber kundene våre med pressemeldinger

I årsrapporten kan du se resultater fra kommunikasjonsplattformen vår.

Få innsikt i

  • når det ble sendt ut flest pressemeldinger i 2024 – tidspunkt, dag og måned
  • hvilke pressemeldinger som ble mest lest
  • hvor mange pressemeldinger som ble sendt ut daglig

Last ned trendrapporten her (PDF).

Pressemeldinger og mediene

Pressemeldinger har som regel et hovedformål – å få ut nyhetsverdi som gir redaksjonell omtale. For kommunikasjonsavdelinger er pressemeldinger en naturlig del av strategien. Det gir bedriften en effektiv mulighet til å vise fagkompetanse innenfor sitt felt, nå ut til sin målgruppe og bygge tillit gjennom bruk av redaksjonelle medier.

Hvem mottakeren er, har mye å si for hvilke saker som prioriteres på ulike tidspunkter. Er pressemeldingen relevant for riksmediene, lokalmediene og/eller fagpressen? Tenk over hvem du skal nå ut til, og hva budskapet er. Det er de relevante medieoppslagene som gir best effekt. Les mer om hvordan du får effekt av pressemeldingen.

Har dere strategiske mål om å

  • styrke posisjon og omdømme?
  • vise kompetanse og bygge fagprofiler?
  • bruke ressurser på en effektiv måte?

Da er det på tide å inkludere pressemeldinger og kommunikasjon mot redaksjonelle medier i kommunikasjonsmiksen og strategien deres.

NTB Kommunikasjon har et unikt distribusjonsnettverk som gjør at kundene våre enkelt kan sende pressemeldinger rett til medienes arbeidsverktøy. Les mer om NTB Kommunikasjon her.

Ønsker du å få lignende bloggartikler i innboksen din?

Meld deg på nyhetsbrevet vårt.

10.01.2025