Skriv bedre stillingsannonser
På kurset tar vi opp disse temaene:
- Hva kjennetegner gode stillingsannonser?
- Hvordan presenterer du stillingen, arbeidsplassen og hva dere tilbyr?
- Hva er typiske klisjeer, og hvordan unngår du dem?
- Hvordan kan du bruke KI effektivt i skrivingen?
I kurset jobber du praktisk med å vurdere og forbedre stillingsannonser fra din egen virksomhet. Kurset handler om selve teksten, ikke om kanalvalg og publisering av stillingsannonser.
Målgruppe
Kurset er spesielt godt egnet for deg som jobber som HR-medarbeider, rekrutterer, kommunikasjonsrådgiver eller avdelingsleder – samtidig passer det også for deg som bare jobber med stillingsannonser en gang iblant.
Kursdetaljer
Tidspunkt: 20. august eller 18. november kl. 9.00–11.30
Kursform: digitalt kurs
Pris: 2500 kroner
Kursholder: Michelle Uller
Om kursholderen
Michelle Uller er språkkonsulent og kursholder i NTB Arkitekst, og hun er spesialist på språket i stillingsannonser. Hun holder kurs og skriveverksteder i klarspråk og retorikk, og hun hjelper kundene sine med å skrive klart og troverdig. Michelle har en mastergrad i retorikk og språklig kommunikasjon, og hun har over ti års erfaring med språkarbeid og formidling.
Vi skreddersyr gjerne et eget kurs for dere
Ønsker dere å kurse hele virksomheten eller en avdeling? Da anbefaler vi et bedriftsinternt kurs hvor vi tilpasser innholdet til tekstene og kommunikasjonen deres. Ta kontakt for en prat om hvordan det kan se ut.
Kontakt ossLes også

Tre tips for å lage gode skjemaer
Et skjema er en smart måte å samle inn opplysninger på, og et godt skjema er enda mer effektivt. Her får du tre tips for å kvalitetssikre skjemaene dere lager.

Bilderettigheter – last ned guide for bildebruk
Kan du ta et bilde fra Google, sosiale medier eller en nettavis og bruke det slik du vil? Det korte svaret er nei, uavhengig av om du skal bruke bildet i jobbsammenheng eller vil publisere det som privatperson. Lær mer om bilderettigheter her.