Effektiviser kommunikasjonsarbeidet og få gjennomslag i mediene. Fra kommunikasjonsplattformen vår kan dere publisere, distribuere og måle effekten av pressemeldingene og nyhetene deres i ett og samme verktøy. Vi har en unik posisjon for distribusjon av innhold til Medie-Norge, og gir dere den raskeste veien til redaksjonene.
Pressemeldinger
Send pressemeldinger fra NTB Kommunikasjon

Vil du se plattformen?
Inkludert i tjenesten
Statistikk og analyse
Har pressemeldingen blitt plukket opp av mediene? Få statistikk fra presserommet og for hver nyhetssak. Følg lesetid, gjennomslag og mer.
Unik distribusjon
Vi har en unik posisjon for distribusjon av innhold til Medie-Norge. Send pressemeldingene rett inn i redaksjonenes nyhetsnettverk.
Utdrag av NTBs nyhetstjeneste og kalender
Se hva NTBs redaksjon skriver om akkurat nå og se hvilke hendelser som ligger i vår kalender de neste syv dagene.
Fleksibelt presserom
Integrer presserommet på deres egne nettsider. Ved hjelp av fleksible widgeter og API-er setter vi opp en integrasjon mot nettsidene deres.
Søkbare pressemeldinger
Presserommet er søkemotoroptimalisert, slik at det er enkelt å søke seg fram til publiserte pressemeldinger.
Send så mye du vil
Gi hele avdelingen din tilgang til NTB Kommunikasjon, vi har ingen begrensning på alle brukere eller antall meldinger.
– Det fungerer helt utmerket å sende pressemeldinger fra kommunikasjonsplattformen.
Det sier pressekontakt og webredaktør i YS. Les kundeintervjuet.

Mal for pressemeldinger
Last ned malen for pressemeldinger. Du får tips om hvilke elementer du bør ha med i pressemeldingen, og hvordan de bør struktureres.
Sjekkliste for å skrive pressemeldinger
Hvordan skrive en god pressemelding? I sjekklisten tar vi deg steg for steg gjennom elementene du må ha med i pressemeldingen.

Kontakt oss
Vi viser deg gjerne kommunikasjonsplattformen og gir deg våre beste tips for å lykkes med utsending av pressemeldinger.
Visste du at
- dere får markedets beste gjennomslag med vår kommunikasjonsplattform?
- flest pressemeldinger blir publisert på fredager?
- flest pressemeldinger sendes mellom kl. 12 og 18?
Nyhet! Nå får du skrivekurs inkludert i vår tjeneste.
Ta kontakt via kontaktskjemaet under for å snakke med en kundebehandler eller for å avtale et møte.
Send ut en pressemelding nå
Vil du sende ut en enkeltmelding raskt? Via lenken under kan du fylle ut pressemeldingen selv.
Klikk her for å sende en enkeltmeldingLes kundeintervjuer

– Vi får bilder og video av høy kvalitet hver gang
YS bruker hyppig fotografer fra NTB Kommunikasjon til ulike fotooppdrag. I tillegg har de flere andre tjenester fra NTB. Les om samarbeidet her.

– Brukervennlig for oss som ikke er kommunikasjonseksperter
Norsk Osteopatforbund bruker NTB Kommunikasjon til å sende pressemeldinger. Les hvordan løsningen dekker kommunikasjonsbehovene deres.

Pressemeldinger: Helthjem
Les hvordan Helthjem sender pressemeldinger fra NTB Kommunikasjon for å kommunisere egen vekst og nyheter.
Spørsmål om pressemeldinger?
Med NTB Kommunikasjon får du

Global rekkevidde
Via NTB Kommunikasjon kan dere kommunisere med et internasjonalt publikum. Nå ut til over 100.000 medier i over 160 land.
Tips til å skrive pressemeldinger

Hvordan få effekt av pressemeldingen
Å skrive pressemeldinger trenger ikke å være vanskelig, så lenge du har de rette hjelpemidlene for å komme i gang. Her får du oversikt over hvordan du gir pressemeldingen den rette utformingen og sørger for den beste effekten.

Trender for pressemeldingen – se statistikk for 2022
Når sendte kundene våre ut pressemeldinger i 2022, og hvilke pressemeldinger ble mest lest? Last ned årsrapporten for 2022.

Nyhetskriteriene som bør finnes i pressemeldingen
En redaksjon får flere hundre henvendelser og pressemeldinger hver eneste dag. Deres jobb er derfor å avgjøre hva som skal presenteres som en nyhet. Det er flere faktorer som spiller inn når saker skal velges ut, men en journalist vil alltid lete etter nyhetskriteriene i pressemeldingen.
Utsending av pressemeldinger tilfører kommunikasjonsarbeidet vårt stor verdi.
Det sier Preben Andersen, kommunikasjonsrådgiver i Helthjem. Les kundeintervjuet her.