Effektiviser kommunikasjonsarbeidet og få gjennomslag i mediene. Fra kommunikasjonsplattformen vår kan dere publisere, distribuere og måle effekten av pressemeldingene og nyhetene deres i ett og samme verktøy. Vi har en unik posisjon for distribusjon av innhold til Medie-Norge, og gir dere den raskeste veien til redaksjonene.
Pressemeldinger
Send pressemeldinger fra NTB Kommunikasjon

Vil du se plattformen?
Vi bruker statistikk-modulen for å se i hvilken grad vi lykkes med pressemeldingene, og for å dokumentere resultatene overfor organisasjonen vår.
– Kommunikasjonsdirektøren i Virke. Les kundeintervju her.
Inkludert i tjenesten
Statistikk og analyse
Har pressemeldingen blitt plukket opp av mediene? Få statistikk fra presserommet og for hver nyhetssak. Følg lesetid, gjennomslag og mer.
Fleksibelt presserom
Integrer presserommet på deres egne nettsider. Ved hjelp av fleksible widgeter og API-er setter vi opp en integrasjon mot nettsidene deres.
Søkbare pressemeldinger
Presserommet er søkemotoroptimalisert, slik at det er enkelt å søke seg fram til publiserte pressemeldinger.
Utdrag av NTBs nyhetstjeneste og kalender
Se hva NTBs redaksjon skriver om akkurat nå og se hvilke hendelser som ligger vår kalender de neste syv dagene.
Send så mye du vil
Gi hele avdelingen din tilgang til NTB Kommunikasjon, vi har ingen begrensning på alle brukere eller antall meldinger.
Send ut en pressemelding nå
Vil du sende ut en enkeltmelding raskt? Via lenken under kan du fylle ut pressemeldingen selv.
Klikk her for å sende en enkeltmeldingKontakt oss for mer informasjon
Vi viser deg gjerne kommunikasjonsplattformen og gir deg våre best tips for å lykkes med utsending av pressemeldinger.
Ta kontakt via kontaktskjemaet nedenfor for å snakke med en kundebehandler eller for å avtale et møte.
Lurer du på noe?
Visste du at
- dere får markedets beste gjennomslag med vår kommunikasjonsplattform?
- flest pressemeldinger blir publisert på fredager?
- flest pressemeldinger sendes mellom kl. 12 og 18?
NTBs tjenester tilfører stor verdi til vår kommunikasjonsavdeling, og jeg vil absolutt anbefale å sende pressemeldinger via NTB.
Det sier kommunikasjonsdirektøren i Kriminalomsorgen. Les kundeintervjuet her.
Med NTB Kommunikasjon får du

Hva sier kundene?
Les kundeintervjuer med brukere av NTB Kommunikasjon. Vi har snakket med kommunikasjonsdirektørene i Virke og i Kriminalomsorgen.
Tips til å skrive pressemeldinger

Når er det best å sende ut en pressemelding?
Det finnes ikke noe eksakt svar på dette spørsmålet, men det finnes noen vurderinger som kan gi deg en indikasjon. Vi deler statistikk fra når brukere av vår egen kommunikasjonsplattform sender ut pressemeldinger.

Nyhetskriteriene som bør finnes i pressemeldingen
En redaksjon får flere hundre henvendelser og pressemeldinger hver eneste dag. Deres jobb er derfor å avgjøre hva som skal presenteres som en nyhet. Det er flere faktorer som spiller inn når saker skal velges ut, men en journalist vil alltid lete etter nyhetskriteriene i pressemeldingen.

Slik velger du rett bilde til pressemeldingen
Artikler med bilder får flere visninger enn artikler uten. Det samme gjelder for pressemeldinger. God bildebruk underbygger og forsterker budskapet ditt.

Hvordan skille seg ut i mengden av pressemeldinger?
En nyhetsredaksjon får flere hundre henvendelser hver eneste dag. Her er fem tips som øker sjansen for at en pressemelding skal synes i mengden.

5 ord og uttrykk du bør unngå
Ønsker du å skrive kort og konsist? Her er en liste med fem ord og uttrykk du kan stryke eller forkorte neste gang du skriver.

Slik får din pressemelding gjennomslag i mediene med NTB Kommunikasjon
Medieanalysebyrået Retriever har undersøkt utviklingen av pressemeldinger over en periode på syv år. Her har vi trukket ut noen av de viktigste funnene.