Pressemeldinger via NTB Kommunikasjon
Shutterstock / NTB

Pressemeldinger

Send pressemeldinger fra NTB Kommunikasjon

Effektiviser kommunikasjonsarbeidet og få gjennomslag i mediene. Fra kommunikasjonsplattformen vår kan dere publisere, distribuere og måle effekten av pressemeldingene og nyhetene deres i ett og samme verktøy. Vi har en unik posisjon for distribusjon av innhold til Medie-Norge, og gir dere den raskeste veien til redaksjonene.

9,4
medieoppslag i snitt per publiserte sak i 2020
1,27
minutt lesetid i snitt per pressemelding
85 000
pressemeldinger publisert i 2020

Vil du se plattformen?

Vi bruker statistikk-modulen for å se i hvilken grad vi lykkes med pressemeldingene, og for å dokumentere resultatene overfor organisasjonen vår.

– Kommunikasjonsdirektøren i Virke. Les kundeintervju her.

Inkludert i tjenesten

Send ut en pressemelding nå

Vil du sende ut en enkeltmelding raskt? Via lenken under kan du fylle ut pressemeldingen selv.

Klikk her for å sende en enkeltmelding

Kontakt oss for mer informasjon

Vi viser deg gjerne kommunikasjonsplattformen og gir deg våre best tips for å lykkes med utsending av pressemeldinger.

Ta kontakt via kontaktskjemaet nedenfor for å snakke med en kundebehandler eller for å avtale et møte.

Lurer du på noe?

Visste du at

NTBs tjenester tilfører stor verdi til vår kommunikasjonsavdeling, og jeg vil absolutt anbefale å sende pressemeldinger via NTB.

Det sier kommunikasjonsdirektøren i Kriminalomsorgen. Les kundeintervjuet her.

Hva sier kundene?

Les kundeintervjuer med brukere av NTB Kommunikasjon. Vi har snakket med kommunikasjonsdirektørene i Virke og i Kriminalomsorgen.

Les kundeintervjuer
Tips til å skrive pressemeldinger
Når er det best å sende ut en pressemelding?
Shutterstock / NTB

Når er det best å sende ut en pressemelding?

Det finnes ikke noe eksakt svar på dette spørsmålet, men det finnes noen vurderinger som kan gi deg en indikasjon. Vi deler statistikk fra når brukere av vår egen kommunikasjonsplattform sender ut pressemeldinger.

Nyhetskriteriene som bør finnes i pressemeldingen
Shutterstock / NTB

Nyhetskriteriene som bør finnes i pressemeldingen

En redaksjon får flere hundre henvendelser og pressemeldinger hver eneste dag. Deres jobb er derfor å avgjøre hva som skal presenteres som en nyhet. Det er flere faktorer som spiller inn når saker skal velges ut, men en journalist vil alltid lete etter nyhetskriteriene i pressemeldingen.

Slik velger du rett bilde til pressemeldingen
Maskot / NTB

Slik velger du rett bilde til pressemeldingen

Artikler med bilder får flere visninger enn artikler uten. Det samme gjelder for pressemeldinger. God bildebruk underbygger og forsterker budskapet ditt.

Hvordan skille seg ut i mengden av pressemeldinger?
JeremyRichards / Shutterstock / NTB

Hvordan skille seg ut i mengden av pressemeldinger?

En nyhetsredaksjon får flere hundre henvendelser hver eneste dag. Her er fem tips som øker sjansen for at en pressemelding skal synes i mengden.

5 ord og uttrykk du bør unngå
Shutterstock / NTB

5 ord og uttrykk du bør unngå

Ønsker du å skrive kort og konsist? Her er en liste med fem ord og uttrykk du kan stryke eller forkorte neste gang du skriver.

Slik får din pressemelding gjennomslag i mediene med NTB Kommunikasjon
Shutterstock / NTB

Slik får din pressemelding gjennomslag i mediene med NTB Kommunikasjon

Medieanalysebyrået Retriever har undersøkt utviklingen av pressemeldinger over en periode på syv år. Her har vi trukket ut noen av de viktigste funnene.

Spørsmål om pressemeldinger?