Nyhetsredaksjonen
Thomas Brun / NTB Kommunikasjon

Nyhetsovervåking

Få nyhetene samtidig som landets redaksjoner

Har dere ikke behov for å publisere nyheter, men ønsker å følge nyhetsbildet og få varsel om de viktigste hendelsene idet noe skjer?

Overvåkingstjenesten holder dere oppdatert på alle viktige nyheter fra Norge og utlandet. Følg den totale nyhetsstrømmen, sett opp egne søk på enkeltområder og tilpass pushvarsler etter behov. Integrert i tjenesten er viktige planleggingsverktøy som nyhetskalender og redaksjonens arbeidsplaner.

Sarah Sørheim
Konstituert sjefredaktør
Sarah Sørheim
+47 93 42 92 04
Nyhetskalenderen har gitt pressearbeidet vårt et løft.

Kommunikasjonsavdelingen i Statens vegvesen bruker nyhetsovervåking fra NTB. Det innebærer tilgang til redaksjonens arbeidsplaner, nyhetskalender og nyhetsappen. Les hele kundeintervjuet her.

Nyhetsovervåking holder deg oppdatert idet noe skjer

Du får varsel om hendelsene samtidig med journalister og redaksjoner landet rundt.

Nyhetsredaksjonen vår dekker de viktigste nyhetene nasjonalt og internasjonalt, innen politikk, økonomi og samfunn, sport og underholdning. I tillegg til løpende nyheter får du god faktainformasjon og historikk. Sakene er koblet med relevante bilder, video og grafikk. Nyhetsovervåking er tilgjengelig på desktop og i app.

For å holde deg oppdatert på ditt eget område kan du enkelt sette opp en egen nyhetsfeed. Da får du varsler når det skjer noe nytt, og du kan lett tilpasse pushvarsler etter behov.

Nyhetskalenderen er like nyttig for journalister som for kommunikasjonsrådgivere i bedrifter og organisasjoner. Søk i kalenderen på sted, dato eller tema.

For dere som ikke publiserer nyheter selv

Nyhetsovervåking passer for dere som må være oppdatert på nyhetsbildet, generelt eller innenfor et område, og som ikke skal publisere nyheter selv.

Tjenesten er viktig for blant annet kommunikatører som planlegger å gå ut med et budskap i media. Med nyhetsovervåking er det enkelt å holde seg oppdatert på hva som skjer i nyhetsbildet framover, og hva redaksjonen planlegger å dekke – og planlegge egen kommunikasjon ut ifra dette.

Typiske kunder:

Vil du vite mer?